Enkelheten, skönheten och sanningen...



Ibland är det enkelheten som är det vackra i en bild... Det skimrande havet som står i kontrast till den vita relingen, svårare än så behöver det egentligen inte vara... Självklart skulle bilden kunna behöva redigering (tex den snea horisonten) men man behöver inte alltid krångla till allting.

Det sägs att av barn och alkolister får man höra sanningen och det något jag tänkt mkt på de senaste dagarna och blivit påmind om i flera sammanhang. Jag har varit med i cafébussen flera gånger och alltså varit på torget utanför skolfesterna och tagit hand om fulla ungdomar och ibland tycker jag nästan bättre om människor när de är fulla än när de är nyktra. För vissa av mina vänner och andra från skolan känns mer äkta då, de vågar vara sig själva och ofta tala om hur mycket de uppskattar folk omkring dem :)

Men det som berör mig mest med detta väldigt sanna talesätt är vad det betyder i mina relationer till barnen som finns omkring mig i mitt liv... Om det är sant att de alltid säger sanningen till folk (vilket de oftast gör, om de inte gjort ngt dumt förstås :P) så måste ju det betyda att de också är ärliga i sina känslor och sätt att behandla människor.

Alla barn älskar ju sina föräldrar i princip förbehållslöst, iaf när de är små, men andra omkring dem måste förtjäna deras kärlek och tillit. Ett barn bryr sig inte om att man ska vara artig, ett barn sätter inte på en mask av vänlighet mot någon det inte litar på. Min slutsats är alltså att om ett barn tyr sig till någon så är det en bra människa (ngn att lita på) och att om ett barn kryper upp i min famn och ger mig en kram så innebär det att jag har gjort någonting bra och på något konstigt sätt förtjänat dess kärlek... För barn är inte lättflörtade och det tar tid och ansträngning att bygga upp förtroende hos ett barn men mär det väl är gjort är det förtroendet svårt att bryta och den kärleken trofastare än en hund ;)

För barn är ärliga och det är underbart även om det kanske inte känns så när de säger att du har dålig andedräkt eller borde borsta håret :P Barn är en gåva, en helt otrolig gåva från den Gud som är den ärliga kärleken :)

Ta hand om er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0