Esc 2010

Om det är någon som skulle ha missat det så var det ju Eurovision Song Contest i lördags kväll och jag tittade på den med mamma, pappa, Maria och underbara moster Giggi! :) Vi hade en toppenkväll!

Tyskland vann ju med 18-åriga Lena som för mindre än ett halvår sen var helt okänd, gick in i ett auditionbås och blev uttagen till final i Tysklands ESC där hon vann en överlägsen seger och sen kom till Oslo och tog hem det också :P Galet! Hon var dock inte min favorit trots att hon var duktig... :) Mina favoriter var Ukraina ("Sweet People") och Portugal ("Há Dias Assim"). Portugals gillade jag för att hon sjöng så vackert, känslosamt och perfekt trots att jag inte förstod texten... Ukraina gilade jag för att den hade så mycket känsla och verkligen uttryckte något och så sjöng hon ju bra också ;)

Israels låt hade kunnat vara riktigt bra om stackarn inte varit så nervös o sjungit så svajigt... Överlag tycker jag att alla låtar höll högra klass än de senaste åren vilket gjorde mig glad :)

Så... Grattis till Lena och stort lycka till till Sverige nästa år, säger jag och hoppas att vi fortsätter skicka låtar som vi tycker om utan att hela tiden försöka förutse vad Europa kommer falla för, för det går faktiskt nästan aldrig... ;)

Godnatt till alla er, tack för att ni läser :) Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0