Jesus Culture

Igår när jag var på Torpkonferensen en sväng med min familj köpte jag en av Jesus Cultures skivor Your love never fails. Jesus Culture är ett begrepp som jag knappt kan förklara för de är inte direkt ett band eller en kyrka utan som jag har förstått det så är de typ som en konferens som turnerar runt i USA... De har alltså iaf gett ut några skivor som är väldigt bra :) Skivorna består av nya och lite äldre lovsånger som spelats in på deras konserter (tror jag) och de är väldigt sköna att lyssna på. De har tre huvudpersoner i bandet (lovsångsledare): Kim Walker Smith, Melissa How och Chris Quilala som alla tre är riktigt grymma sångare och ledare - stora förebilder för mig :)

Hur som helst så vill jag varmt rekomendera Jesus Culture främst till de som är kristna men även till alla andra, det är bra musik! De är lätta att hitta på YouTube :)

Kram

ps. Hannah har landat i Australien nu och allt verkar ha gått rätt bra och visumsituationen ser ut att kunna lösas :) ds.

Kommentarer
Postat av: Emma

Nu blir det ju i förrgår som jag var på Torp... :P Jag började skriva inlägget igår ;)

2010-06-28 @ 17:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0