Helgen

Sitter här i skolan, har bara två lektioner idag... Vi har kompledigt från svenskan och engelskan och eng cs behövde vi inte ha eftersom vi skrev prov igår :) Så vid elva blir det gympa o sen tar jag kvart i ett bussen hem till mormor o morfar och äter med dom :) Vid halv sex sen är det livräddningsutbildning på brandstationen inför sommarlek...

Undrar hur långt jag kom i det förra inlägget...? Jo, just det... Till marken var det ju! Ett tag såg det ut som att jag skulle få baka alla bullarna själv men när jag kom dit hade två snälla damer (50 och 70 kanske) redan gjort degen så det var "bara" att baka ut dom kvar men även med det fick jag oväntad hjälp av Henrik (ungdomsledaren i den kyrkan) och hans flickvän. Även pastorn själv dök upp o visade sig vara en riktigt duktig bullbakare :P Till sist dök även Emma upp och fick mig att smaka på "mina" vaniljbullar som visade sig vara galet goda! Jag som inte ens tycker om bullar :P Det gick så fort att vi var klara redan vid 12 (efter bara tre timmar) och då dök underbara Birgitta upp för att städa efter oss! Så vi slapp ifrån allt det jobbiga och kunde gå upp till marknaden och hänga där istället-mkt trevligt :) Jag och Emma gav oss så småningom ut på en reklamrunda för sommarens bästa festival - 12 hours som är på bönergården sista helgen innan skolan :) och Emma visade sig vara en grym marknadsförare! Otroligt härlig runda med massa utdelade lappar :)

På kvällen åkte jag hem till lägenheten och städade ur den, packade ihop, mm och blev sen upplockad av mamma och åkte hem till Karsvik :D Där blev det en lugn hemmakväll med lite Talang och lite annat...

Lördagen bestod av städande och en tur till mormor och morfar för att låna internet e liten stund och hämta lillasyster och moster Giggi som var hemma från Uppsala över helgen :D Sedan åkte vi hem och umgicks fram till ESC började på kvällen. Underbara Giggi, hon är den bästa moster man kan tänka sig-så otroligt härlig och med precis samma torra/klockrena humor som mig :D

Sen i Söndags tog Maria (lilla och enda syster) konfirmation, hon är eg ett år för gammal men det var ingen konfa i vår kyrka förra året så hon gick i år... Det var en rolig och härlig gudstjänst :) Efter det blev hon lite firad hemma hos oss men mammas underbara lax med potatis och dillsås med chokladmousse till efterrätt! :D Det var jag, Maria, mamma, pappa, mormor, morfar, Giggi, farmor, farfar och kusin Anna :)

Mer info om bl a ESC lovar jag kommer senare, vill ju berätta vad jag tyckte :) Nu ska jag strax ha gympa men vi hörs imorrn eller ev senare idag :)

Kramar till alla ni underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0