Barn! (L)

Det finns inget som är så underbart som barn, inget annat kan göra min mörkaste dag till solsken eller få mitt ansikte att skricka upp i ett stort leende, ingenting kan göra mig så lycklig eller stolt som barn! Jag älskar verkligen barn och jag kan inte förstå människor som inte gör det-för mig är de det absolut bästa som det här livet har att erbjuda! De är ärliga, de menar alltid väl och de säger och gör så härliga saker-de förstår inte att man ska vara artig o leka med alla, man måste förtjäna deras tillit och för mig finns det inget som är mer tillfredställande än att bli kramad av ett barn för att man har vunnit dess kärlek...

Idag spenderade jag dagen med att först lyssna på barnkören i min kyrka med ett konstant leende på läpparna när jag såg de underbara varelserna ge allt på scenen och dansa loss :) Sedan åkte jag hem till Emma och hennes lilla 14 månaders dotter Ingrid, jag brukar passa på att hälsa på dom någon gång i månaden när dom vill ha sällskap för att pappa Luke jobbar :) Det barnet är så underbart, hon är inte så lättflörtad men oj vad hon är härlig när man vinner hennes förtroende! Jag och Emma har pratat om det någon gång, om människor som tror att man bara kan plocka upp ett barn och leka med det och att barnet ska skratta åt en och krama en och sen blir sura när det inte händer... Det fungerar ju inte så! Man ger barnet säkerhet, utrymme och gör sitt yttersta för att göra han/henne glad och kanske till sist vinna dess förtroende o nästan ovillkorliga kärlek... När ett barn som Ingrid sträcker upp sina armar mot mig och vill ha en kram eller bli buren är det något som händer inom mig och jag kan inte sluta le :) Jag kan inte tänka mig ett liv utan barn, det måste inte vara mina egna barn men jag vill ha barn som en del av mitt liv :)

Kan hända att jag kommer skriva mer om barn men nu är det nog dags att avsluta dagens inlägg :) Hoppas ni haft en bra helg! Nu välkomnar jag en tredagarsvecka!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0