Jul, jul, snart är det jul!! :D

Hej :) Jag inser att jag varit väldigt dåligt aktiv här den senaste veckan. Förlåt... Hoppas ni haft en bra vecka iaf o klarat er utan mina inlägg ;) Nej då, ni har säkert haft det toppen :) Min vecka har varit mkt upp och ner... Jag har ett par/tre saker som tar mkt energi och glädje just nu, varav den ena är att söka jobb o de andra två inte kommer nämnas på bloggen men Gud och jag är som vanligt på väg att ta oss igenom det tillsammans :) Men jag vill inte skriva ett halvdeppigt inlägg nu, det kanske kommer en annan dag men ta det inte så otroligt allvarligt i så fall... Jag är ju som jag sagt så många ggr en riktig känslomänniska så när jag är glad är jag verkligen glad men när jag mår dåligt mår jag tyvärr verkligen dåligt men jag kommer alltid igen :)

Det jag vill skriva om idag är det otroligt stora glädje och lycka som den här tiden på året alltid för med sig till mig :) Kära vänner - julen är på gång!!! Jag säger alltid att december är min favoritmånad o att jag älskar julen och pratar mig ofta varm om den men jag lyckas alltid glömma bort hur otroligt otroligt fantastiskt och underbart lycklig den gör mig!!! Lite julbelysning, julpynt eller en adventsljusstake kan helt och hållet förändra min dag! :D Jag kan bara inte låta bli att le och tom fnissa högt för det bara bubblar i mig - jag skojar inte, det kokar av lycka i mig när jag ser julpynt och alla vackra belysningar!!! Jag är så så lycklig att julen är i antågande, höstdepressioner är glömda, regnet bekymrar mig inte och mörkret blir nästan vackert för jag bara njuter av allt pynt som redan kommit upp och det som jag vet komma skall ;D Typ som idag när jag kom till skolan vid kvart över sju på morgonen (mötesvärd denna vecka igen) och det fortfarande var mörkt ute och jag möts av skimrande julbelysning längs hela taket på framsidan med två mini-julgranar av ljusslingor på vardera hörn och sen kommer in i entrén o ser alla julkulor, girlanger, glittret o allt annat fint som butiken o entrén pyntats med och sen fortsätter in i korridoren där taket nästan täcks av girlanger med glitter och en klädd julgran välkomnar mig längst ner i korridoren!! Åh, vad lycklig jag blev! Jag kunde inte låta bli att le stort o fånigt för mig själv och sucka av välbehag o beundran :) Det bubblade i mig o det gjorde resten av min dag så mkt bättre ;) Jag bara älskar det, så enkelt är det! ;)

Hoppas ni får uppleva en bråkdel av den glädje jag får av allt pynt här uppe, det lär komma mer lyriska inlägg ju närmare vi kommer årets höjdpunkt ;) Ta hand om er! Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0