Så var vi igång! :D

Ja ni, kära vänner... Så har då äntligen årets höjdpunkt dragit igång med buller och bång, jubel och sång :P Youth 2011 har inletts! :D Igår kväll fick vi lyssna till UNDERBARA Stefan Salmonsson! En kväll med otroligt grym lovsång, taggad stämning och rena gapskratt som ledde till att jag mitt under predikan vek mig dubbel av skratt o kved fram ett "jag döööööööör....!" till min kära syster ;D Ja, det var fantastiskt :) Skulle tro att det kanske ligger ute på livetsordplay.se om ni är sugna på ett gott skratt, mkt kärlek o lite allvar :)

I morse var det sen dags för mig att kliva upp tidigt o va mötesvärd vilket i princip innebar den här ggn att jag var med o förberedde lokalen så att allt var snyggt o att det fanns vatten till talarna o brochyrer redo o lite sånt, sen stod jag i ena dörren in och hälsade folk välkomna med ett leende och såg sen under mötet till att dörren inte smällde igen när folk gick ut o in ;) Under tiden jag gjorde det predikade Jocke Lundqvist, dock hade han samma predikan för några veckor sen i kyrkan så jag kunde hänga med bra trots att jag missade en del när jag fixade med dörren :)

Sen åkte jag och Maria (lillasyster) hem till mig och lagade lite mat och myste till Love in Manhattan - en otroligt bra och berörande film som dock idag lämnade mig ganska sorgsen och melankolisk... Men det går inte för sig att vara så länge till för redan och drygt en timme bär det av på cyklarna mot kvällens möte med Janne Blom och efter det går den fantastiska Jesus Culture-konserten av stapeln!! :D Jag är otroligt taggad på att få höra dem men framförallt på att se vad Gud vill göra genom dem ikväll :) Jag vet att de har ett starkt fokus på äkthet - allt eller inget - och Guds totalt makalösa kärlek! Kan ju inte bli mkt mer lovande än så... ;)

 

Så nu ska jag försöka skaka av mig sorgsenheten (förlåt om den lyst igenom) och tomhetskänslan inombords och peppa lite för andra kvällen på Youth 2011!! :D

Have a good one people! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0