Tolkning, dans och tvättdag

Kära vänner, tolkningen igår var en succé! Iaf i min värld, vet inte vad de som lyssnade tyckte men vem bryr sig ;) Det gick skitbra! Han pratade så lugnt, långsamt, använde bra ord o bara ett bibelställe :D Jag var i himlen, på riktigt faktiskt ;) För jag har alltid tillträde dit iom det Jesus gjorde för mig :) Det ni, det är rätt grymt o ha tillträde till kungars kungs tron varje minut, varje dag för en privat audiens ;) Nej men oj, hörrni, vilken bra kväll det var! Lovsången var fantastisk, stämningen på topp, iaf nästan (:P) och predikan var bara så sann o kärleksfull och efter den fick så många av undomarna möta Guds kärlek o frid när ungdomsledarna bad för alla som ville - det blir inte mkt bättre :) Jag är så nöjd o så glad!

Så i förmiddags gick jag upp redan vid halv elva (för mig är det tidigt en lördag :P det är min sova ut dag i vanliga fall) o var på LO vid tolv för att testa på en lovsångsdans-workshop som jag sett en lapp om. När jag 3 min i tolv klev in var det dötomt! Bara jag och Helena (tror jag :P) - hon som skulle hålla i workshopen men efter en kvart hade det iaf dykt upp 2 till så vi körde igång o efter en stund till dök en till kvinna upp och det blev ett riktigt roligt danspass. Vi dansade nån blandning mellan balett (! :P) och jazz som för mig påminde mkt om vad som kallas fridans i tv ;) Det var riktigt bra! Vi dansade en koreografi till Here I am to worship o improviserade lite till några Michael W Smith låtar :) Helena var jätteduktig o la det på våran nivå o hjälpte oss komma in i dansen :) Vi hade 1½ roliga timmar innan vi sa hejdå o åkte hem. Det var så varmt att jag inte behövde ha varken mössa, vantar eller halsduk - rena sommarvärmen ju :P - o det har nog inte hänt på nån månad :)

Nu ska vi snart gå ner till tvättstugan o stuva in vår tvätt i maskinerna där o få lite rena kläder igen, jag har levt på gränser de senaste dagarna :P Det blir lätt så när man försöker boka typ varannan vecka men sen glömmer bort o det går lite fler dar än man tänkt o sen står man här med bara ett par trosor o inga rena tights ;) Menmen, snart är det åtgärdat. Det är iaf roligt på ett sätt för man tvingas ta på sig kläder man inte brukar använda när ens favoriter ligger i tvätten o då återupptäcker man vissa plagg :)

Jag saknar alla er där hemma ska ni veta, känns så konstigt att ni inte delar allt det här med mig... O nästan ännu konstigare att livet hemma i Finpan o Sonken bara rullar på utan mig ;) Ni ska veta att jag älskar att höra från er så skriv vad ni än vill o ni kan vara säkra på att det uppskattas o besvaras så fort jag hinner :) Ta hand om er nu o njut av helgen! Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0