Här är ditt liv! ;)

Hej! ok, kära vänner, nu ska jag försöka sätta ord på allt underbart jag upplever här i Uppsala :) Sitter just nu och njuter av Livets Ords ungdomars senaste skiva Låt din vilja ske med helt fantastiska låtar skrivna av helt fantastiska vanliga svenska ungdomar till en fantastisk Gud. Tar en paus i läsandet av Grunden för vår tro - Ulf Ekman som behöver läsas klart denna vecka :) Den hör till ämnet Trons grunder, logiskt nog ;) , där vår lärare är Simon Ahlstrand, en sjukt skön Östgöte som får mig att känna mig som hemma ;)

Åh, kära nån, jag sitter här och kan inte sluta skratta, jag känner mig som en av tjejerna på Bibelskolan som inte kunde sluta le igår och sa att hennes kinder började göra ont :) Ok, jag ska ta mig samman annars kommer jag snart få spänningshuvudvärk av allt leende ;)

Jag njuter som sagt till fullo av att vara här :) Det enda molnet på min himmel nu förutom att jag ibland saknar alla er en hel del är att jag inte fixat nåt jobb än men inte ens det känns särskilt jobbigt :) Gud är bara så grym ska ni veta! Han har redan gjort så mkt mer än jag hade planerat ;) blir det inte alltid så när Gud är inblandad? :P

Kära nån hörni, lyssna in denna skivan alltså! Den är så fantastisk! Låt din vilja ske - Livets Ord Youth.

Ok, ni kanske vill veta hur mina dagar ser ut:
06.36 Klockan ringen - Emma snoooozar ;)
06.45 klockan ringer för andra ggn o Emma går upp äter frukost, läser nåt bibelkapitell eller nån kurslitteratur och gör iordning sig.
ca 07.35 Emma försöker lämna huset i tid för att hinna få ut cykeln och ta sig till skolan i tid ;)
ca 07.53 Emma anländer till LOBC (Livets Ords BibelCenter) förhoppningsvis i tid och låser cykeln, skyndar in, fyller upp vattenflaskan, sätter på sig namnskylten, hälsar glatt (eller ibland stressat :P) på mötesvärdarna och letar sig fram till vä sidans 5e rad o stol 5 - Emmas plats ;)
08.00 Alla har förhoppningsvis hunnit i tid och dörrarna stängs och lovsången drar igång för fullt :D
ca 08.20 Lovsången övergår i bön som leds av dagens lärare i svenska ettan (det finns 3 klasser: sv ettan, internationella ettan och tvåan) som även så småningom läser upp spec böneämnen som också tas med i bönen och alla fantastiska tacksägelseämnen! :D
08.45 Dagens första lektion börjar och int ettan & tvåan skickas iväg till sina respektive klassrum.
09.35 "20 minutersrasten"! :) Dags för kaffe, smörgås, frukt eller annat fika :D
09.55 Andra lektionen
10.45 "5 minutersrasten"
10.50 Tredje och sista lektionen
11.40 Slut på LOBC för dagen
men... ;)
12.15 (Efter att ha fått ngt i magen) Böneskolan startar! (en frivillig men ack så underbar chans till en timmes vackert flödande bön och lovsång :D Jag letar mig nog dit iaf 3-4 ggr per vecka o jag ångrar mig aldrig)
13.15 Slut på böneskolan och dags att cykla hem för att laga mat eller ngt annat duktigt/mindre duktigt ;) Kanske hitta på ngt roligt till kvällen.

Så ser mina dagar ut kära vänner :) Och dessutom tillkommer ju så klart mer bibelläsning, bön, kurslitteratur, toppenhäng, tolkning (vissa fredagar på ung mötena), Söndax (söndagsskola - varannan vecka), mötesvärdande (var 4e vecka blir det 45 minuter tidigare mornar), cellgrupp (tisdagar) och möten (ons - kvällsmöte, fre - ungdomsmöte, sön - gudstjänst) så jag har rätt fullt upp helt enkelt :)

Om ni undrar över undervisningen så kan jag meddela att vi än så länge har haft följande ämnen: Bibeln, Trons grunder, Bön, Lovsång, Guds egenskaper och karaktär, Helande, Övervinnande tro, Evangelisation. Hoppas jag ite missat ngt nu ;)

Nej hörreni, nu måste jag äta kvällmat innan jag ska försöka hitta ut till vårt cellgruppsledarpar i Gamla Uppsala :) Har ni frågor - ställ dom, saknar ni mig (tro mig jag saknar er) - hör hemskt gärna av er, sugna på att se Jesus Culture eller nåt annat grymt på Youth 2011 - kom hit o träffa mig på köpet ;) Ta hand om er! Kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0