Det utlovade om Gud och jag och Hans KÄRLEK! <3

Så kära vänner, här kommer det på fb utlovade inlägget om Gud och jag :)

Såhär när man går bibelskola och spenderar dagarna med att bli matad med bibeln och blir insluten i Guds kärlek så mkt genom alla underbara människor hela tiden (vilket är helt fantastiskt) och läser massa kristna böcker o 3 kap i bibeln varje dag så kan det lätt bli nån form av plikt och vana och det är lätt att tappa sin egen personliga tid och relation med Gud. Och det är något jag verkligen verkligen inte vill göra och något jag jobbar på varje dag för att inte göra. För det kommer ALDRIG någonsin finnas NGT som är viktigare än Gud och jag - så är det bara! Bibelskolan, församlingen, lovsång, bön, vänner, familj, framtiden, livet - inget är viktigare än Gud och jag för det är i och med Honom som allt får sin mening, glädje och tillfredställelse :) Det är ngt jag verkligen börjat inse mer och mer under de här 2 månaderna jag spenderat här än så länge och något jag hoppas att Gud verkligen ska bränna in i mitt hjärta. Jag vill lämna bibelskolan i juni och veta att jag aldrig kommer kunna gå tillbaka till den jag var innan, att jag aldrig någonsin kan säga att jag inte tror på Gud för att jag upplevt Honom på ett sätt som inte går att förneka, att jag aldrig ska tvivla på Hans kärlek och att Han kan tillfredställa varje behov och önskan jag har för att jag upplevt Honom som den Han är och aldrig kan förneka det! Jag vill bli brännmärkt av Hans kärlek så att det känns och syns för alltid! Det kommer aldrig att finnas ngt viktigare, ont som gott så är Gud viktigare än kyrkan, vänner, familj, pengar, jobb, kallelser, talanger, intressen, allt jag kan kalla "mitt". För när jag gav Gud mitt liv så gav jag Honom allt och det innebär verkligen ALLT! Jag tror jag skrev ett inlägg där jag nämnde det här, att jag verkligen inte har några rättigheter inför Gud för Han ger mig ett val - allting eller inget är vad Han kräver och det har Han all rätt till för ska jag välja Honom kan jag inte samtidigt välja någon/något annat. Och jag kommer misslyckas o gör det varje dag i stort som smått men grejen är att Hans kärlek aldrig förändras - Han vänder aldrig mig ryggen men när jag syndar på ngt sätt är det jag som ger Honom en lavett och vänder mig om och går, Han står kvar med smärtan, skammen men samma kärlek och längtan och önskar bara att jag ska vända mig om och komma tillbaka. Så fantastisk är min Gud! Så mkt älskar Han mig! Så hur kan jag inte älska Honom tillbaka och vilken kärlek uttrycks inte i handling, vem älskar ngn och vägrar umgås med den personen eller väljer andra saker över den personen eller sårar den personen med ord o handling. Så gör vi inte, nej, vi "go out of our ways" för människor vi älskar, vi ger ett bevis på vår kärlek inte bara i tomma löften o ord utan i aktiv handling. Vi kompromissar, ger, förändrar vårt beteende och gör saker som kan verka helt korkade bara för att se personen vi älskar le - eller hur? Detta gör vi trots att människor vi älskar sårar oss ibland o inte alltid ger tillbaka en lika stor gåva och inte uppfyller alla våra behov. Hur skulle då jag, som har en relation med den levande Guden som inte bara är kärleksfull nån gång ibland utan som ÄR (alltid, i allt, never ending) kärlek och som uppfyller alla mina behov och som aldrig sårar mig, överger mig, älskar mig mindre trots att jag sårar Honom. I allt Han gör ser Han till mitt absolut bästa, hur skulle jag då kunna ge Honom något annat än det patetiskt lilla "allt" jag har - mitt liv?

Så många människor i världen idag, okristna men även kristna sorgligt nog, tror att vi kristna "måste" följa en massa regler, göra massa goda saker, be massa ggr, gå till kyrkan varje söndag, förändra dem vi är, låta bli allt vi tycker om för att få ha en relation med Gud. Att vi på nått sätt måste försöka komma så nära perfektion vi kan för att förtjäna Hans kärlek. Jag har stora o VIKTIGA nyheter till er alla!!!! Vi kan ALDRIG någonsin förtjäna Hans kärlek, vi kommer aldrig leva rent och rätt enligt Hans standars, så som Jesus levde - inte en chans, nånsin! Vi är körda! Jag är körd 1000 ggr om, jag garanterar dig det! Jag skulle inte ha en chans om inte Jesus dött för mig och gett mig Sin helighet, renhet, förlåtelse och rättfärdighet.

Jag vill ge dig en OTROLIGT bra bild, detta är viktigt, LÄS DETTA! Säg att Gud är som månen och vi är här på jorden med målet att ta oss till månen, utan några "uppfinningar" utan bara våra kroppar att ta oss dit med. Så säger vi att "goda" människor, snälla, givmilda, duktiga människor, regelföljande folk är som höjdhoppare som kan hoppa över 2 meter högt medan människor som gjort mkt dumheter i sina liv och kanske ända ner till massmördare, våldtäcktsmän mm som kanske kan hoppa 2dm över marken och bland dessa olika kategorier o många fler passar vi alla in... Då kommer nu POÄNGEN: Vad spelar det för roll om jag kan hoppa 2 m och någon annan bara en halv meter när målet är månen? Jag kommer ju aldrig nå dit iaf! Det är 1000-tals km dit och jag har inte en chans, jag är körd! Så varför skulle jag kalla mig själv bättre än han som bara hoppar 1.75!? Jag är ju lika misslyckad som han för ingen av oss kommer nånsin ta oss till Gud!? Ibland är vi bara så korkade alltså! Sen så får Jesus vara rymdraketen som tar oss till Gud ;) Lite haltande liknelse men iaf, Han tar oss dit vi själva aldrig kan komma! Och vi kan försöka bygga höga torn upp mot månen men vi kommer aldrig nå dit utan rymdraketen (Jesus), det inser ju alla. Så vi behöver alla Jesus lika mkt :) Det är det som är så fantastiskt :D

Och grejen jag var inne på förut kära underbara vänner är att jag aldrig någonsin kan förtjäna en biljett på den rymdraketen, jag måste ta emot biljetten i tro. Jag måste ta emot gåvan Jesus gav mig på korset, acceptera att priset är betalt och att Jesus är kaptenen i mitt liv från o med nu och att Han kommer leda mig till månen och välja att kliva ombord på rymdskeppet! Jag menar det krävs en del tillit att kliva på ett rymdskepp, man måste lita på personen som styr, det går ju inte att sitta där och "baksätes-köra" ;) Så alla har vi ett val, Jesus eller inte Jesus... Och ingen kan ta det beslutet åt mig eller dig, det är personligt för det gäller mitt/ditt liv/evighet! Det är ett stort val första ggn man släpper in Jesus i sitt liv o låter Honom ta ratten men varje dag o ofta flera ggr per dag måste man ta beslutet igen och igen att inte försöka ta tillbaka ratten o ibland gör man det ändå men då får man säga förlåt o lämna tillbaka den igen o Han ger inte upp o säger efter x antal försök: "Nehe, du vill ju uppenbarligen inte att jag ska köra så gör det själv då!" Nej, Han väntar tålmodigt på att få ta ratten igen och styra oss tillbaka på rätt väg igen :) Hur kan jag då ge Honom mindre än allt jag har? Allt det goda o fina o "duktiga" jag gör är ju bara en respons på Hans kärlek till mig, ett bevis på att jag blir mer och mer lik Jesus ju mer jag umgås med Honom... Det är det viktigaste i mitt liv, att möta Honom varje dag, oavsett hur mitt liv ser ut och hur jag mår så vill jag möta Honom och prisa Honom för vad Han gjort och vem Han ÄR! Jag vill umgås med Honom oavsett om jag kan känna att Han är där eller inte för det handlar inte om var jag känner utan vad jag vet och jag vet att Han är där och jag vet vem Han är och vad Han gjort för mig o det är allt jag behöver veta för att kunna umgås med Honom <3 Han är fantastisk ifall ni undrar ;)

ojojoj,jag skojar inte när jag säger nu att jag skulle kunna skriva så mkt mkt mer i en timme till!! Det tar inte slut! Han är på riktigt så bra och det finns så mkt att upptäcka och hur glad jag än är över det jag redan lärt mig/upplevt är ju ännu mer exalterad över att det finns oändligt mkt mer att upptäcka/uppleva!!!! :D *stort leende, utan ord i kärlek/glädje/"aw"/bubbel på insidan* ;)

Jag ber att det inlägget ska få beröra just ditt hjärta på ngt sätt! Ge Honom en chans att visa dig Sin kärlek oavsett om du redan känner Honom eller inte och jag LOVAR att Han inte kommer göra dig besviken. Det finns inget roligare som förälder (o Gud kallar Sig din pappa) när ens barn ber en visa sin kärlek till dem :D Det finns inget att förlora o man måste satsa för att vinna! Ha en underbar dag imorrn fina människor! Jag lovar dig att Jesus älskar dig och dog för dig precis lika mkt som för mig (Han har inga favoriter :P)! <3 Kramar till er alla! Amen! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Emma! Jag gillar verkligen din blogg. Innehållsrik och peppande som tusan! Kan du inte skriva ett inlägg om hur du gör/man ska göra för att prioritera att lyssna till Guds röst och inte följa sin egna plan. Speciellt när det kommer till stora beslut i livet! Allt gott till dig! :) Kram

2011-10-31 @ 10:50:36
URL: http://frokenfilantrop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0