v.42

Halloj :) Det har minnsan inte blivit mkt skrivande här i veckan ;) Så jag får väl ta o sammanfatta veckan nu då :) Så... När skrev jag sist... Förra helgen nån gång tror jag va? I söndags hade jag en fantastisk o händelserik dag som jag inte tror jag skrivit nåt om. Jag började som ledare på Söndax (söndagsskolan här på LO) och fick träffa mina ca 20 fantastiska LEGO-killar! De är typ 7-10 år tror jag och skitsköna! De är i en sån där bra ålder där de inte har nåt emot att vara barn och inte behöver spela tuffa utan kan lyssna på ledarna och respektera dem även om de självklart har enormt svårt att sitta stilla och lyssna ;) Så vi hae 2 fantastiska timmar och jag ser faktiskt fram emot nästa söndag riktigt mkt :)

Sen cyklade jag hem och åt lunch o styrde lite nån timme innan det var dags att ge sig av igen. Jag hoppade på cykeln och satte sikte på Lilla Djurgården, på väg ut mot Sävja (typ 30 min på cykel) och Elina & Maggie och en massa annat folk för en fantastisk spelkväll! Det blev en grym kväll med massa fika, massa partyalias, massa skratt, massa glädje o massa vänner :D Att sen cykellyset la av efter 100m på vägen hem kan jag leva med efter den kvällen ;)

I måndags hade vi ämnet Israel för första gången, ett ämne jag tror kommer bli superintressant! Jag har så dålig koll på Israel, dess historia o alla konflikter som pågår där idag men jag förvånas över hur mkt fördomar jag ändå lyckats snappa upp och hur många förvridna sanningar jag köpt. Det ska bli intressant att få lära sig hur situationen eg är, hur Israel växt fram och vad de gjort rätt/fel men hur de ändå svartmålas i nästan varenda svensk tidning. Det är ett ämne jag tror kommer uppröra människor men som just därför är så viktigt för Israel är Guds utvalda land, ingen kristen kan förneka det i Bibeln, judarna är Guds utvalda folk - Gud tar inte tillbaka sina löften till sitt folk bara för att Jesus har kommit och öppnat vägen till Gud o även ickejudar har fått erbjudandet att bli Hans barn. Dessutom är det befäst starkt i Bibeln att Israel är judarnas land och ännu mer att Jerusalem är deras stad, Guds heliga stad - så är det bara. På kvällen sen hade vi cellgruppen i kyrkan med andra cellgrupper för att delta i en inspirationskväll som hette "Uppsala - ditt missionsfält" som handlade om utsatta i Uppsala, församlingens olika arbeten i Uppsala (som tex arbetet med hemlösa, flyktingbarn, invandrarfamiljer, mm) - grymt fint var det o gratis kaffe ;D

I tisdags avslutade vi sedan ämnet bön med två riktigt bra lektioner och ett avslutande test för att se att vi varit vakna på lektionerna och läst kurslitteraturen.

På onsdagen hade vi sen Helande vilket var givande och intressant.

Igår hade vi sen Evangelisation med pastor Janne Blom (det är egentligen Joakim Lundqvists ämne men han släppte in Janne för att han skulle få ge oss mera praktisk undervisning) som pratade om församlingens evangelisationsarbete och hur man i praktiken evangeliserar - väldigt givande och intressant :)

Och idag hade vi Den troendes auktoritet med fantastiska Johnny :D Ojojoj, det var bra ska ni veta ;) Han är så bra på att göra det verkligt och personligt att Jesus faktiskt har givits ALL makt i himmelen o på jorden - och att vi med Honom har all auktoritet :) ja ni, svårförklarat, man måste nästan varit där... sorry ;)

Nu ska jag snart iväg på ungdomsmöte i kyrkan, jag ska faktiskt tolka predikan till eng ikväll - nervöst! Det är bra mkt svårare än man kan tro ;)

Just det! Jag glömde ju berätta veckans händelse ;D I onsdags morse när jag cyklade till skolan kom jag fram till en högersväng där man svänger runt en häck och jag cyklade ju redan på hö sida som man ska på en kombinerad gång o cykelväg så att man ska möta de gående på samma sida o andra cyklar på andra sidan. När jag nu kommer fram till hörnet så i sista sekund kommer två killar i 12-14 års-åldern runt hörnet på häcken på MIN sida! De syns så sent att jag bara har tid att reagera en gång o min  reaktion är att väja mot häcken så jag hamnar så långt in på min sida som möjligt ist för att åka mellan dem, problemet är att den ena killen väjer utåt men den andra väjer innåt mot häcken!! Ingen av oss hinner reagera igen, inte ens bromsa, innan vi kör rätt in i varandra! Jag hinner tänka "åh, nej, asfalt, det här kommer göra ont" innan jag landar på killen o hans cykel o inser att "nämen, det här blir ju rätt mjukt" (helt fantastiskt roligt så här i efterhand ;D) och sen blir min nästa tanke när jag insett att jag inte dött eller nåt att "åh nej!! Jag mosar honom!:O" så jag skyndar att resa mig upp och vi borstar av oss, konstaterar att vi är ok, ber om ursäkt, han rätar upp mitt styre o cyklar sen vidare, jag rättar till framhjulets stänkskydd som hamnat snett o åkt in i hjulet o cyklar sen lite skakad sista biten till skolan o hinner precis i tid!! När sen lovsången kommer igång o jag ska ställa mig upp inser jag hur ont jag har i höften o på vä lår o ser genom mina tights att jag blöder lite på låret men att det klarar sig till rasten så jag står så still jag kan för att det inte ska göra ont (:P) o sjunger 1a lovsången. Sen kände jag verkligen hur adrenalinet gick ur mitt system i takt med att smärtan ökade (alltså, jag hade inte asont men det började kännas mer o mer) och huvet började snurra efter kicken, chocken o allt sånt så jag insåg att jag nog behövde sitta ner o dricka lite vatten ;P Så det gjorde jag o sen mådde jag bra :) Jag har drygt 5 blåmärken för att bevisa min 1a krock nånsin (:P) och ett rejält blåmärke/sår/lårkaka heter det nog på vä låret som smärtar lite grann men jag är mest fashinerad knäppt nog - jag som aldrig skadar mig :P Jag har aldrig haft så här många blåmärken på en gång ;D

Nehe, hörni, nu måste jag dra :) Jag uppskattar så mkt att höra från er och det vore skitkul om ni kommenterade lite frågor eller nåt så jag har nått o skriva om som jag vet att ni vill höra om :) Love u all! over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0