Tankar...

Jag sitter här och tittar på Bröllopsfixaren, fantiserar om bröllop och pendlar mellan skratt och depression :P och känner mig som vanligt då o då lätt ensam ;)

Det känns så konstigt ibland att bara slänga ut sitt hjärta på internet, att låta människor som man aknske inte ens har träffat få veta precis vad man känner eller gör... Men det jobbigaste är nog ändå att låta människor man träffar flera gånger i veckan veta saker man aldrig annars skulle berätta för dem, vad som är jobbigt, vad som gör ont, drömmar och allt annat som alltid har varit privat...

Jag har lite blandade känslor inför imorgon, sommaren och nästa läsår... Jag vill ta studenten helt stört mkt och är så avundsjuk på de som tar den i år men samtidigt vet jag inte vad jag ska göra sen... Jag vill verkligen inte plugga (vet knappt hur jag ska överleva sista året på gymnasiet), jag vill göra en DTS men jag vet inte om jag kan/borde/det kommer bli så och jag har ingen aning om vart isf... Den här sommaren kommer att bli mitt sista sommarlov och det känns väldigt konstigt... Jag kommer sakna alla vänner som jag mest träffar i skolan mer än jag tror jag kan förstå nu så det kommer ju bli jobbigt men samtidigt så längtar jag efter att skolan ska ta slut, att slippa läxorna och på något sätt börja leva... Jag längtar efter att göra något mer med mitt liv, att ha ett fokus och ett mål... Jag vet att jag har ett syfte med mitt liv, samma syfte som alla andra kristna men jag vill veta det syfte som just jag har, det Gud specialdesignade just lilla Emma för... Och jag vet att jag kan börja med det redan nu men på något sätt känns det som att livet börjar när man slutar gymnasiet och kan börja göra det man är bra på, det man tycker om och det man kan tänka sig att göra resten av livet :)

Såna tankar flyger genom lilla Emmas huvud en vanlig/ovanlig fredagkväll :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0