Det utlovade :P

Ber till och börja med så mycket om ursäkt för gårdagens konstiga rubrik :P Jag började skriva, sparade o gick iväg, kom tillbaka o skrev klart det och vart sen tvungen att skynda mig eftersom det började mullra igen.... :P Ni får väl hitta på egna rubriker som ni tycker passar ;)

Jag lovade nog att berätta om körlektionen och om vad som pågick i mitt huvud så det är det jag ska göra nu.... :) Måste bara få berätta om igårkväll först. Var i kyrkan på Pingstkonferens och kören Aquire (?) från Vånga var där och sjöng... OJ, de var helt galet bra! Jag är en sån människa som verkligen uppskattar musik och sång, speciellt när det finns hjärta o känsla i en sång i kombination med en otroligt vacker röst! Jag blir fortfarande helt lyrisk när jag sitter här och tänker tillbaka på det ;) Det var framförallt tre tjejer som gjorde kvällen så speciell, trots att jag satt o log hela tiden :P Det var en tjej som hade den klassiskt härliga soulrösten o som sjöng ett par solon-otroligt skicklig med en härlig röst! Sen var det en tjej som var den här typiskt blyga tjejen som gärna inte syns och som lite darrande började sitt solo och som sen bara lyfte och fick mitt hjärta att värka, mina ögon att stirra och min kropp att gunga med-hon sjöng som en ängel! Hon hade den klockrena sopranrösten som skulle kunna skära genom glas-åh, det var så vackert! Den sista tjejen var nog kanske den som förvånade mig mest, hon såg rätt vanlig ut, hade inga speciella kläder på sig och såg lite smånervös ut. Hon började lite skakigt men sen tog hon i och blåste bort alla mina tvivel och allt jag kunde tänka var "OJ, vilken röst!" Otroligt duktig sångerska :)

Så, nu när jag har fått ur mig det så tar vi en sammanfattning av körlektionen... Jag körde med en kille och fick först bara köra lite så han såg att jag kunde köra bil :P Sen övade vi start i backe (det gick ganska bra, har ju gjort det innan), uppfångning (gick väl sådär :P) samt krypkörning som också gick rätt okej... Väldigt svår bil att köra med dock eftersom den var så högt växlad, men det märkte jag ju efter ett tag :) det var iaf rätt kul, han var snäll men jag gjorde ju en del fel och för mig är det då väldigt naturligt att be om förlåtelse vilket han inte tyckte jag skulle göra... så jag får väl försöka att inte göra det :P

hm... I mitt huvud just nu händer det som vanligt rätt mkt :P Jag har haft en vecka där jag har insett precis hur jobbigt det kommer vara att se Hannah åka tillbaka till Australien i två år och bara ha den bristfälliga internetuppkopplingen som finns på basen där... Jag har också "brottats" en del med ämnet på lärljungaskolan den här veckan "andaktsliv" och som vanligt fått massa bra svar från hannah, som alltid säger saker jag inte vågar tro på själv :)

Det var nog det :) Ha nu en bra vecka så får vi se när jag skriver igen :)

Kramar till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0