Dubbelliv

Alla lever vi dubbelliv på något sätt... Vi har alla våra hemligehter vare sig de är mörka eller ljusa. Alla har vi ett rykte om oss att leva upp till bland folk men vad gör vi när ingen ser? Det är det som kallas karaktär, vad vi gör när ingen ser... Jag tror jag har ett ganska gott rykte om mig iaf bland mina vänner men ibland är jag helt säker på att jag inte förtjänar det... För när ingen ser gör jag saker som de aldrig skulle kunna gissa sig till och jag lever inte upp till den bild jag har målat upp... Jag är inte perfekt! Om någon skulle få för sig det som har dom fel. Jag tror att framförallt folk i kyrkan ofta får för sig att jag är så duktig, perfekt, inte har några svårigheter och är ett sådant föredöme-de har fel! Jag vet att en av mina vänner skulle säga att jag är för hård mot mig själv och det kanske jag är men jag kan inte bara acceptera de saker jag gör fel. Det värsta är att jag inte kan stoppa mig själv utan att jag alltid faller för frestelserna att göra saker som jag vet är dåligt... Jag skrämmer mig själv med hur kall och beräknande jag är ibland... Jag skulle gärna vilja vara det där goda föredömet som folk tror att jag är men jag kan inte, jag är en svag människa som lever ett dubbelliv med en fin och putsad fasad men ett stundtals riktigt smutsigt inre... Ibland är jag så rädd för att vakna upp om 20 år med man och barn och inse att jag fortfarande sitter fast i samma dåliga vanor och fortfarande lever dubbellivet med den perfekta fasaden och det smutsiga inret att jag bara kryper ihop på min säng utan att kunna gråta och ropar på hjälp från Gud... Jag vet att Han är den enda som kan befria mig från mitt dubbelliv men så fort jag får chansen spottar jag Honom i ansiktet, säger åt Honom att inte lägga sig i, vänder ryggen till Honom och vänder tillbaka till mina gamla vanor bara för att hamna ihopkrupen på sängen igen...

Det här var inte ett så planerat inlägg men jag behövde skriva av mig, får se när jag behöver det igen... Snart kommer det förhoppningsvis mer normala uppdaterningar men jag kan inte lova något, jag är en komplicerad människa :P

KRAM på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0