Helgen

Hej :) nu kommer en snabb förklaring till vad jag gjort denna långhelg.

Torsdag:
Tror jag har lite minnesfurlust eller något men mitt minne är ju inte känt för att vara ett av de bästa... Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad jag gjorde i torsdags, jag var nog bara hemma och tog det lugnt fram till kvällen. Då var det lärljungaskola i Pingst där vi skrev och diskuterade frågor som vi själva skrivit ihop eftersom han som skulle ha pratat blev sjuk, det blev en väldigt intressant diskusition med mycket skratt. Det är nog en av de bästa sakerna med ungdomsgängen i Finspång, att man alltid har roligt eftersom de flesta har så härlig humor ;)

Fredag: Skulle mamma, pappa och jag åkt til farmor och farfar för att kapa ved men det spöregnade nä de vaknade så de väckte inte mig förän kl 11-mkt skönt :P Så det blev en ganska lugn dag och jag hann skriva nstan halva musikarbetet som måste skickas in ikväll (sön). 15.30 lämnade pappa av mig hos Jossan och vi åkte ner till Linnea på tårtkalas med alla mina tjejer och några till-jättemysigt! Sen vid halv sju gick jag ner till en busshållsplats och mötte min syster och vi blev båda upplockade av Tobbe och skjutsade till Tonår (ett gäng tonårinar som hänger i en kyrka på fredagar tack vare underbara Bengt som orkar med oss :P) där det var bilmålning som stog på schemat. Det blev en riktig toppenkväll där jag blev påmind (jag hänger inte där så mkt länge eftersom jag är med i en annan kyrka där vi har café på fredagar) om hur otroligt skönt det är att vara med dessa människor som är nästan som en familj där man alltid kännersig välkommen, accepterad och aldrig behöver göra sig till. Man känner sig inte ens ful i med uppslängd tofs, gamla slitna mjukisbyxor och mammas illrosa gympajacka! ;) Helt underbart! Det är speciellt Bengts fyra barn som är kärnan i gänget och man får leta länge efter så trevliga och genomsnälla människor :) Där fick jag även träffa Emelie, otroligt skön människa det där :P Träffar henne alltför sällan eftersom hon går på folkhögskola och bor på internat hela veckorna...

Lördag: Igår blev vedkapningen till slut av och kvart över nio åkte vi och lämnade lillasyster Maria som skulle spela med sin orkester och åkte sen till farmor och farfar. Där jobbade vi sen i ca fyra timmar effektivt och blev bjudna på kalvdans och "brömackor" (farmors galet goda tekakor) till lunch. Farmor och farfar har en Beigel (hund alltså :P) som heter Zita och hon är helt underbar! Jag har stor respekt för hundar även om jag älskar dom och går inte fram och klappar ilken hund som helst men Zita har jag känt sen jag var lite och av någon anledning så älskar hon mig lite extra (det är vad farmor säger iaf men jag tror henne) och hon är den snällaste hund jag någonsin träffat. Hon skulle aldrig bita eller riva någon om den inte skadade henne ordentligt eller gav sig på någon hon älskar, när mina kusiner var mindre brukade dom dra henne i pälsen och försöka bära henne o krama henne tom när hon åt-hon rörde dom aldrig, hon bara väntade tills de var klara och fortsatte sen med sitt :)

På kvällen sen åkte vi till just kusinerna, Anna som fyller 9 år om en vecka och David som fyller tolv dagen innan :) Där firade vi med grillat, tårta och massor med presenter! Jättemysig kväll :)

Söndag: idag var det dags för söndagsskolefesten i kyrkan och eftersom jag är söndagsskolelärare hade jag lovat att ta ansvar för ett drama om Paulus och Silas. Det gick tillslut ganska bra men OJ vad körigt det var, jag ska nog aldrig mer ta på mig något sådant... Barnen på söndagsskolan var som vanligt helt underbara och jag hade ett leende på läpparna nästa hela tiden :) Hemma blev det sen portersteksgryta och en mindre rolig eftermiddag som orsakade det förra inlägget... Nu måste jag nog skriva klart musikarbetet och sen tänker jag mig en lugn kväll med lite snacks inför den nya veckan :)

Ha en bra vecka! Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Ojojoj! Vilken slarvig stavning, ursäkta... Det gick så fort när jag väl kom igång :P

2010-05-16 @ 17:09:00
Postat av: hannah

ehm jag kan just ha läst förra inläget och tänkte bara meddela att jag älskar komplicerade människor:) och människor med dåligt minne också för den delen:) och du har/är ju både och:) kan det bli bättre??? hahah NEJ!:) DU är bäst:)

2010-05-17 @ 13:54:37
Postat av: Emma

Åh! Tack! Hm, men vi kanske får slåss om det för jag tycker nog nämligen att du är bäst :P

2010-05-17 @ 16:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0