Kärleksfulla viskningar <3

Hinner inte skriva om hela denna vecka nu men ska försöka skriva mer så småningom :) Vill bara dela två saker Gud har viskat om i mitt hjärta under den här veckan :) I torsdags, under Jesus Culture konserten som för övrigt var helt fantastiskt (!), när jag stod och njöt av musiken, folket och Guds närvaro så "hör" jag hur Gud bara viskar inom mig: "Emma, jag njuter lika mkt av din lovsång och dina böner som alla de människorna du ser omkring dig tillsammans <3". Det innebär inte att Gud älskar mig mer, faktum är att Han säger precis samma sak till just dig, Han älskar nämligen alla precis lika mkt - Hans kärlek ÄR, den förändras inte, lixom ökar o minskar, den är!

Så när jag stod där o Han sa det till mig betydde det helt otroligt mkt för när jag såg mig omkring på alla hängivna människor omkring mig och hörde deras vackra sång o tittade på mig själv och min halvhjärtade/lite ofokuserade/operfekta sång och kände mig rätt kass och att Gud just då väljer att påminna mig om hur mkt Han älskar mig o tom på ett sätt jag inte tänkt på förr... Jag menar, wow! Han älskar mig trots att jag är så kass på att älska Honom tillbaka och Han ser till mitt hjärta o mina avsikter och är överseende med att det inte alltid blir som jag tänkt :) Inte så att Han inte bryr sig om vad jag gör, Han har skyhöga standards som jag aldrig kan nå upp till o Han kompromissar inte, men Han dog för att jag skulle kunna bli rättfärdig - det är som om jag aldrig någonsin gjort något fel alls! Och därför ser Han till hjärtat o inte nåt perfekt yttre o det betyder så mkt! :)

Den andra viskningen var faktiskt inte riktigt till/om mig men den gäller oss alla. På ett av förmiddagsmötena så bad Han som pratat (Kan ha varit Mattias Nordström, kommer inte riktigt ihåg...) alla stilla sig inför Gud och sen bad Han de som kämpat/kämpade med att Gud älskade dem att räcka upp sin hand inför Gud och sen bad han oss som stod i närheten att be för dem vi såg räcka upp handen och när jag bad för en tjej inser jag att jag viskande ber ut i luften: "Jag älskar dig som om du vore min enda dotter! <3" "Hjälp!" tänkte jag där jag stod.... "Nej men Gud det kan du väl inte göra... Du har ju massa barn o Jesus var ju din enda son så visst, det är klart du älskade Honom som din enda Son men alltså så här kan du väl inte säga... Eller?" Men grejen är att det kan Han visst och det gör Han! <3 Hans kärlek är inte som våran, Han delar inte upp sin kärlek o har absolut inga favoriter, eller rättare sagt, Han har BARA favoriter! Och Han har all rätt att säga (och Han kan inte ljuga, det finns inte i Hans väsen, i den Han är!) att Han älskar mig, dig, Jesus, vilken människa som helst som om jag, du, Han, den vore Hans enda dotter eller son för Han gör det! Det är helt brutalt stort!!! <3 Det är fantastiskt och så otroligt oförtjänt och jag är förundrad och så tacksam... <3

Det här är inget som händer varje dag i mitt liv för även om Gud talar varje dag så uppfattar jag det väldigt sällan så det här kommer sjunga inom mig i många dagar nu :) Det är ngt speciellt med konferenser och jag tror att det fokus man har på Gud o den tid man lägger ner på Honom just är det som gör det så lätt att höra Hans röst o känna Hans närvaro där o då :) Men sen kommer ju vardagen o den är ju större delen av livet o målet o trickset är ju att leva nära Gud även där och att vara öppen för Honom varje dag så det är mitt mål i mitt liv! <3 Kram till er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0