Helgen... <3 (vad händer med mina "enter"? men allvarligt talat...?)

Känner så mycket för att skriva något men vet verkligen inte vad?! Frustration! Skrivlusten kan nog bero på att jag suttit ensam i lägenheten de senaste två timmarna snart och tittat ut i mörkret utan att orka ta tag i livet och göra något vettigt... :P Är otroligt trött upptäckte jag på böneskolan när jag inte kunde låta bli att dåsa till lite och höra ljuden försvinna bort för att sen inse att "hjälp! Jag kan ju inte somna nu!" :P Så kan det bli när man inte sover ordentligt om nätterna ;) Men det har varit så värt det!! :D Så här har min helg sett ut:

Fredag: Bodde jag typ i tolkbåset :P Nej, men, vi såg på en predikan av Lester Sumrall och både innan och efter pratade Ulf i videon vi såg på och då behövdes det ju tolkning till de internationella eleverna som var med oss o såg på videon. Dessutom visste jag inte hur lång den skulle vara eller när någon skulle börja prata svenska igen så jag fick lov att sitta i båset båda första lektionerna :P Sen sista lektionen informerade vår kära studierektor Staffan inför vår praktikvecka/temavecka (som är denna vecka då jag har inriktning LOVSÅNG :D) och den kommande missionsresan vilket så klart också behövde tolkas ;) Så under hela bibelskolan satt jag i tolkbåset förutom lovsången på morgonen, då fick jag vara på min plats o njuta vilket var en stor välsignelse :) Sen skulle jag tolka böneskolan och sen bar det vidare till Helping Hand en sväng... Slutade med att det blev en rätt lång sväng ;) Kom därifrån rejält trött i benen/fötterna i lagom tid till (trodde jag...!) halv sex bussen. Efter 25 (!) minuters väntan på bussen fick jag till sist kliva ombord o hann inte ens tina innan jag skulle gå sista 10 min hem från busshållsplatsen... Har sällan varit så sjukt genomfrusen som då!!! Rimfrosten peppade mig sista biten hem men fy vad det var hemskt! Kom hem till en tom, mörk men ack, så VARM lägenhet <3 Klagade gärnet när moster väl kom hem, en halvtimma senare, men då hade jag iaf fått i mig mat (var ju hungrig till på köpet! :P) och börjat få tillbaka känseln i kroppen ;) Tog bussen (<3) - som var i tid den här ggn, annan buss... - till Unga vuxna där jag, hör o häpna TOLKADE igen ;P Var inställd på att få en "skön" tolkning, Mattias brukar ju vara så strukturerad, lugn och lättolkad - jo du, det kunde man ju trott! Men icke! ;) Jag pratade tills jag inte fick fram hela meningar utan att dricka o hosta i varannan mening eftersom jag aldrig hann dricka eller hosta eller ANDAS :P och sen tolkade jag lite till ;) Fick en paus i och med nattvarden och njöt av den och tolkade sen klart :) Mattias hade för övrigt en jättebra predikan och det var fullt av underbara människor där <3 Var lite småmissnöjd efter tolkningen men tänkte gå vidare i livet o ha kul resten av kvällen när fantastiska Birgitta från internationella klassen kom fram till mig och sa precis vad jag behövde höra (tack Gud <3). Hon tackade för tolkningen och sa att den varit fantastisk och att hon uppskattade den och mig så mkt! Gjorde min kväll <3 Sen blev det fika och lite snack med Elina o hennes bror o skjuts hem av dem :D
(Lördag:) Sov lätt 10 timmar och klev upp fråmåt halv ett, ett - lagom för att hinna med frukost, FB och sortera tvätt innan det var dags att tvätta vid 14 :) Blev av med tvätthögen/-berget och hann med att både äta, fuskstäda genom att plocka undan det mest synliga :P , duscha o slänga på mig kläder innan Bollnäs/Edsby-gänget dök upp på en spontan spelkväll med varma mackor! :D Väldigt lyckad kväll med mycket glädje, hälsingemål, förvirring, frustration, stress och GAPSKRATT!! Har inte brutit ihop så hårt på länge ;D Med andra ord och Party-Alias är ju så fantastiskt roliga! ;) Blev inte så värst sent men sen strax efter alla åkt kom moster hem o så "vips!" hade klockan passerat tolv innan jag kommit i säng :P
Söndag: Kl 07.15 ringde den obarmhärtiga väckarklockan och påminde om att söndagsskolebarnen väntade... Gick dit till kvart i nio o tog mig igenom en något kaotisk situation där jag ensam skulle baka två satser chokladmuffins med 9 ivriga små flickor (7-10 år gamla) ;) Tog längre tid än det borde gjort så vi fick ta fikat efter barnmötet men tjejerna var rätt snälla och nöjda ändå o verkade uppskatta muffinsarna rätt rejält när de väl fick sätta tänderna i dom ;)
Mötte upp kära moster efter att ha städat undan alla bakgrejor (hehe :P) och tog bussen hem i snöstormen (!), tajmade bytet nera på Vaksala enormt bra o hann både laga mat, äta den, diska och byta om innan det var dags att bege sig till Apelgatan för årets event - inflyttningsfest i kollektivet! ;D Äntligen var det dags för Maggie, Elina, Maria och Rebecca att få visa upp sin otroligt snygga 4a från 2005 med mycket öppna ytor och ljusa färger som gör att deras olika inredningsstilar riktigt "poppar ut" - sjukt snyggt! Och många var det som ville fira dessa fina flickor... ;) Hörde att vi var som mest drygt 70 pers samtidigt (!) och då var det ändå en del som kom o gick.. Kändes som att det var folk precis överallt - det var helt underbart! Njöt av att umgås med så många fina människor som jag förmodligen aldrig skulle lärt känna om jag inte hamnat här :D En sån otrolig väldignelse som ger mig så mycket glädje och som gör mig till en bättre o lyckligare människa VARJE DAG! TACK kära ni <3 Lämnade de fyra rumskompisarna och fina Kate och Karolina (2 polska tjejer som hjälpte till med disken) och blev eskorterad (:P) hem i mörkret och kylan med ett varmt hjärta och klev in genom dörren framåt tolv nån gång med ett leende på läpparna efter en underbar helg! <3 Moster vad så klart vaken så naturligtvis rann klockan iväg framåt ett i skratt o samtal med henne om helgen som varit innan sängen fick omsluta mig...
I morse ringde så klockan igen vid kvart i sju och det var bara att pallra sig upp, äta frukost och halka iväg (När blev det så halt?! Man kan tycka att jag borde vetat om det med tanke på att vi halkat hem delvis samma väg på natten men så långt tänkte ju inte jag :P Men jag kom i tid utan att ramla så jag är nöjd ;))  till skolan för ännu en fantastisk dag :D
Nu sitter jag i soffan och väntar på en telefondejt med världens bästa Hannah :) Är så otroligt sugen på ett sånt härnt riktigt djupt samtal när man sitter uppkrupen i varsitt hörn i en soffa insvepta i varsin mysig filt och verkligen tar tid åt att bara prata med varandra om allt som händer, har hänt och som man vill ska hända utan att bry sig om hur lång tid som gått eller vem som säger mest för man vet att man kommer hinna/vilja/orka prata om allt! Riktig kvalitetstid! <3 Sugen någon? ;) Passa på :P Kram på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0