Mission impossible

Jag har en omöjlig uppgift framför mig: jag ska predika om lovsång och på ynka fem minuter dela mitt hjärta för denna högsta kallelse för alla kristna! Helt omöjligt! Jag vet inte ens vart jag ska börja, jag vet inte hur jag ska kunna sätta ord på passionen i mitt hjärta! Det finns så mycket att säga! Lovsång är ju en respons på vem Gud är, ett uttryck för vår kärlek till Honom, så jag skulle kunna tala om vem Gud är och vad vi möter när vi kommer till Honom. Jag skulle kunna prata om hur vår lovsång berör Gud, vad den ger Honom. Jag skulle kunna komma in på himmelen och den lovsång som alltid pågår där. Jag skulle kunna prata om att tillbe i ande och sanning, om att lovsång handlar om hjärtat och är så mkt mer än musik. Jag skulle kunna prata om vilka vi är inför Gud - vår rättfärdighet, vårt barnaskap, vår frihet, etc - det som är förutsättningen för vår lovsång och sättet vi närmar oss Gud. AAAAAAAAAAAHHHH!!! Det går inte! ;) Jag vill verkligen få hälla ut mitt hjärta, min passion för lovsång och bara prata om vilket privilegium det är att vi får lovsjunga Gud och bygga Hans tron med vår tillbedjan - det är så GALET STORT!!

5 minuter, 5 ynka minuter, 5 minuter att dela mitt livs passion som tagit mig 20 år att få en liten försmak på och som det kommer ta en evighet att utforska djupet i. Tänk att jag kommer få spendera hela evigheten ansikte mot ansikte med GUD! Att jag som Hans dotter och prinsessa, Hans ögonsten och Hands hjärtas skatt kommer få se in i Hand ögon som brinner av kärlek till mig och se Hans ansikte spricka ut i ett stort leende när jag sjunger Min sång till Honom utan att någonsin tröttna! :D Kan det finnas något dyrbarare, viktigare eller mer meningsfullt än det? Svaret är nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0