Sugen på att testa alkohol?

Jag var på kalas för två fina vänner ikväll, egentligen mest en förfest eftersom de skulle ut sen. En av tjejerna frågade mig om jag inte var nyfiken/sugen på att testa alkohol? Om jag inte ville veta hur det kändes att vara full? Jag svarade ett tryggt nej och är fortfarande lika övertygad. Jag är inte intresserad. När man blir full förlorar man sin mänsklighet, man blir djurisk. Man blir självcentrerad som ett barn och slutar bry sig om människorna omkring sig. Självklart tappar man inte allt på en gång men mer o mer försvinner ju fullare man blir.

Man blir definitivt inte mer fri eller mer sig själv som jag hört andra hävda. Man blir fångad av sina begär samtidigt som man förlorar den fria viljan som gör oss till människor. Man tappar spärrarna som man i vanliga fall väljer att ha, de gränser och normer som utgör den man är och läggen grunden till de beslut man fattar.

Så nej jag är inte sugen på att bli djurisk, tappa kontrollen över mitt liv och bli fångad i en dimma med någon som inte ens liknar mig.

Och kära tjejer med respektive som jag kalasade med ikväll, ta inte illa upp. Jag älskar er och, som jag sa till Amanda när hon frågade om jag inte tyckte de var jobbigt att umgås med fulla människor, jag umgås gärna med er i alla tillstånd för ni är mina vänner <3

Kram och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0